Meditatia OSHO Dinamica

 Here is the official description of the meditation, in English: OSHO Dynamic Meditation (en)

Meditația Dinamică OSHO este o meditație de bază  în ”lumea Osho”, fiind parte din aproape toate workshopurile de meditație susținute de terapeuții Osho din întreaga lume, alături de Meditația Kundalini, seara. Este o combinație de terapie și meditație, cu efecte puternice de echilibrare, energizare și eliberare a tensiunilor din corp-minte.

Meditația durează o oră, are cinci etape, și este susținută de o muzică special creată.  Poate fi practicata singur(ă), însă va fi mai intensă dacă e facută în grup. Este o experiență individuală, deci ar trebui să-i ignorați pe cei din jurul vostru și să vă păstrați ochii închiși pe întreaga durată a meditației, preferabil folosind o bandană. E bine să aveți stomacul gol și să purtați haine lejere.

”În această meditație trebuie să rămâi în permanență alert, conștient, orice ai face. Rămâi un martor. Nu te pierde. În timp ce respiri poți să uiți. Poți deveni una cu respirația atât de mult încât poți să uita de martor. Dar atunci ratezi sensul meditației.

Respiră cât de rapid posibil, cât de profund posibil; adu-ţi toată energia în asta dar rămâi totuşi un martor. Observă ce se întâmplă ca şi cum ai fi doar un spectator, ca şi cum totul i se întâmplă altcuiva, ca şi cum totul se întâmplă în corp iar conştiinţa e doar centrată şi priveşte.

Această stare de martor trebuie păstrată în toate cele trei etape. Iar când totul se opreşte şi în a patra etapă ai devenit complet inactiv, îngheţat, atunci această stare de alertă va ajunge la apogeul său.”    Osho

 Etapa 1: Respiratie – 10 minute

Respirând haotic pe nas, lasă respirația să fie intensă, adâncă, rapidă, fără ritm, fără nici un pattern – și concentrându-te mereu pe expirație. Corpul va avea grijă de inspirație. Respirația ar trebui să pătrundă adânc în plămâni. Fă asta cât de rapid și de viguros poți, până când devii realmente respirația. Folosește mișcările naturale ale corpului pentru a te ajuta să-ți clădești energia. Simte-o cum crește, dar nu o elibera în această primă etapă.

 Etapa 2: Catharsis – 10 minute

EXPLODEAZĂ! Dă drumul la tot ceea ce are nevoie să fie aruncat afară. Devino total nebun(a). Țipă, strigă, plângi, sari, lovește, scutură-te, dansează, cântă, râzi, aruncă-te de colo colo. Puțină actorie ajută adesea să te pornești. Nu permite niciodată minții să intervină în ceea ce se întâmplă. Înnebunește conștient. Fii total(ă), fii cu întreaga inimă in ceea ce se intamplă.

 Etapa 3: Centrarea energiei – 10 minute

Cu brațele ridicate sus deasupra capului, sari ca o minge, strigând mantra ”Huu! Huu! Huu!” cât de profund posibil. De fiecare dată când atingi solul, cu toată talpa, lasă ca sunetul să lovească adânc în centrul sexual. Dă tot ce ai, epuizează-te complet.

 Etapa 4: Martor – 15 minute

STOP! Îngheață oriunde te-ai afla, în orice poziție te găsești. Nu aranja corpul în nici un fel. O tuse, o mișcare – orice, va disipa curgerea energiei iar efortul va fi pierdut. Fii un martor la tot ce ți se întâmplă.

 Etapa 5: Celebrare – 15 minute

Celebrează prin dans, exprimând gratitudinea ta pentru Existență. Poartă cu tine această bucurie, pe parcursul întregii zile.

*Dacă locația unde meditați vă împiedică să faceți zgomot, puteți practica această variantă tăcută: în loc să aruncati afară sunetele, lasați catharsis-ul din etapa a doua să aibă loc în totalitate prin mișcări ale corpului. În etapa a treia, sunetul “Huu” poate fi folosit în interior.

Cel mai minunat clip de prezentare a Meditației Dinamice, cu adevarat inspirational :)) :

 Experienta noastra cu Meditatia Dinamica:

Ojas: Dinamica este o meditatie care nu iti da voie sa te autoamagesti, si iti arata exact unde te afli in clipa asta. Te pune fata in fata cu corpul tau, cu mintea ta, cu energia ta intr-o situatie in care nu ai cum sa fugi si poti doar sa observi ce este acolo… Te intalnesti cu emotiile reprimate, cu limitele aparente ale corpului, cu blocajele mintii, dar ai si sansa reala sa te conectezi la linistea din interior, sa simti energia fiintei tale si sa celebrezi Existenta…

Marius Lazar: Meditaţia Dinamică este o tehnică ce lucrează pe mai multe nivele simultan. Lucrează şi cu corpul şi cu emoţiile şi cu gândurile, şi te duce şi în spaţiul misterios al non-minţii. Osho spunea undeva că în funcţie de centrul energetic care este predominat în noi, ne atrage una sau alta din etapele meditaţiei.

Pentru mine, de exemplu, cel mai vizibil efect al acestei meditaţii este senzaţia de înrădăcinare şi de conexiune cu corpul. Mă simt mai stabil, mai echilibrat, atât fizic cât şi energetic. Şi îmi este mult mai uşor să spun exact ceea ce vreau să spun sau dimpotrivă, să tac, şi să rămân pasiv, în situaţii din viaţa reală.

Ştiu că sunt mulţi oameni care urăsc meditaţiile active, şi în special Meditaţia Dinamică care este printre cele mai active meditaţii create de Osho (dacă nu chiar cea mai activă), pentru că presupun efort, şi chiar supraefort. Însă, aşa cum somnul este mai odihnitor după o zi de muncă istovitoare, tot aşa şi tăcerea este mai profundă dacă vine după un efort substanţial. Pentru că acel efort de fapt trezeşte energiile latente din noi, şi astfel tăcerea care urmează după el este plină, nu goală şi pustie.

Articole despre Meditatia Dinamica Aici.

Un discurs Osho, despre…nevoia de Meditație Dinamică (cu subtitrare in limba română; dați click pe butonul ”cc”, pentru activarea acesteia)

2 Responsesso far.

  1. […] prezentă în o parte din meditaţiile Osho (Dinamica, Chakra Breathing, Chakra Loops,Gourishankar, Respiraţie Oceanică, Rebirthing, Yin&Yang) […]

Leave a Reply

Your email address will not be published.