Meditatia OSHO Evening Meeting

Here is the description of the meditation, in English: OSHO Evening Meeting Meditation

Ceea ce nu poate fi spus trebuie experimentat. Aceasta este o mare experiență a intrării în spațiul interior. Ceva este experimentat în această adunare, pe care nimeni nu a fost în stare să îl definească. Acesta este cel mai înalt vârf al întregii zile de muncă, meditație sau grupe.” Osho

Această meditaţie, practicată zilnic în centrele de meditaţie Osho, reprezintă întâlnirea cu Maestrul, cel exterior – Osho, şi cel interior – liniştea din centrul Fiinţei tale. Această meditaţie a fost construită în jurul discursului zilnic pe care Osho îl ţinea sannyasinilor săi, fiind totodată şi momentul de comunitate zilnic, în care toţi cei care împărtăşeau viziunea lui Osho şi trăiau alături de el, se întâlneau şi savurau împreună liniştea interioară.

Etapa 1: Celebrare prin Dans

Această întâlnire începe cu muzică energizantă pentru a dansa cu totalitate. Lasă energia celebrării să se clădească în tine. Nu irosi această energie scoţând sunete sau privind în jur la ceilalți. Poți purta o banderolă la ochi dacă asta te ajută. Această perioadă de dans include două sau trei strigăte ale sunetului ”Osho” și se termină cu trei strigăte ”Osho”. După cum descrie chiar Osho asta, “Osho”este un sunet fără sens. Înseamnă pur și simplu să folosești sunetul pentru a ajunge la tăcerea de dincolo de sunet. Ridicarea mâinilor înspre stele arată aspirația către o conștiință mai înaltă. Strigătul ar trebui să fie într-adevăr pătrunzător. Trebuie să fie rostit exact precum răgetul leului, care vine din abdomen. Nu este doar din limba ta – nici măcar din gâtul sau inima ta. El lovește chiar sub ombilic. Acesta este locul din care vii. Centrul vieții este chiar sub ombilic, la 5 cm (2 inch) sub ombilic. Trebuie să urmărești din ce sursă vine. Trebuie să mergi în interior la acea sursă. Nu doar îți lovește centrul, însăși  ființa ta, te aduce de asemenea într-un sentiment extraordinar de bucurie, de râs, de dans. Este celebrare.

Așa cum explică Osho, ”Cu cât mai totali suntem înainte, cu atât mai adânc va pătrunde tăcerea, în meditație.”

Etapa 2: Arta ascultării

Cele trei strigăte ale sunetului ”Osho” sunt urmate de ședere tăcută, până la Gibberish and Let-go. Această ședere tăcută începe cu piese intermitente de muzică indiană, până se aud trei sunete de tobă ”explozive”, și apoi continuă prin discursul video sau audio cu Osho. Osho a descris strigătele sunetului ”Osho” și întreruperile bruște ale muzicii indiene ca ”exerciții de stop”.

Despre vorbele sale, Osho explică:

”Vorbele mele sunt unul din instrumentele pentru meditație. Vorbitul nu a fost folosit niciodată în acest mod înainte. Eu vorbesc nu pentru vă da un mesaj ci pentru a vă opri mintea din funcționare…”

”Și nu este doar aici, ci și la distanță…oriunde în lume unde oamenii vor asculta discursul video sau audio, vor ajunge la aceeași tăcere.”

”Mai întâi, a sta cu mine în aceste discursuri nu înseamnă altceva decât a crea tot mai multă și mai multă stare meditativă (meditativeness) în voi. Eu nu vorbesc pentru a preda ceva; eu vorbesc pentru a crea ceva. Acestea nu sunt prelegeri; sunt pur și simplu un instrument pentru ca voi să deveniți tăcuți, pentru că dacă vi se spune să deveniți tăcuți fără să faceți nici un fel de efort, veți întâmpina mari dificultăți.”

”Asta e ceea ce învățătorii Zen le-au spus discipolilor lor: ”Fiți tăcuți, dar nu faceți nici un efort.” Acum, pui persoana într-o problemă atât de dificilă: nu fă nici un efort și fii tăcut…Dacă face vreun efort, greșește – și nu există nici o cale de a fi tăcut fără a face nici un efort. Dacă ar fi fost posibil să fii tăcut fără nici un fel de efort, nu ar fi fost nevoie de nici un maestru, nu ar fi fost nevoie să predai meditația. Oamenii ar fi devenit tăcuți fără nici un efort.”

”Am mers cât se poate de profund în eforturile Zenului. Ei au lucrat timp de aproape paisprezece secole, de la Bodhidharma. Sunt unul dintre cele mai mari grupuri din lume, devotați total unui singur lucru, și acesta este meditația. Nu există nici un alt experiment oriunde altundeva, care să fi fost făcut pentru o perioadă atât de lungă, în mod continuu. Dar totuși nu sunt mulți maeștri Zen. Da, sunt mai mulți maeștri în curentul Zen decât în orice alt curent din lume. Dar totuși ei sunt foarte puțini în comparație cu oamenii care au lucrat. Am căutat să văd care a fost greșeala primară – și aceasta este greșeala primară – acei maeștri Zen le-au spus lucrul corect, dar nu în maniera potrivită. Eu vă fac conștienți de tăceri fără nici un efort din partea voastră. Vorbele mele sunt pentru prima oară folosite ca o strategie pentru a crea tăcere în voi.”

”Aceasta nu este o învățătură, o doctrină, un crez;  de aceea eu pot spune orice; eu sunt cea mai liberă persoană care a existat vreodată în ceea ce privește vorbitul. Mă pot contrazice singur în aceeași seară de sute de ori, pentru că nu este un discurs, deci nu trebuie să fie consistent. Este un lucru complet diferit, și va lua timp ca lumea să înțeleagă că un experiment extraordinar de diferit a avut loc. Doar într-o clipă, când eu devin tăcut, tu devii tăcut…Ce rămâne este doar o pură așteptare. Tu nu faci nici un efort, nici eu nu fac vreun efort.”

”Conștiența înseamnă că mă asculți pe mine și asculți și pasărea și vântul care trece printre copaci și tot ceea ce se întâmplă chiar acum. Nu mă asculta cu o minte îngustă, închisă la orice altceva și deschisă numai față de mine. Atunci nu vei fi capabil să mă asculți, pentru că ceea ce spun va fi mai sărac dacă sunetul păsării nu este inclus în el. Ceea ce spun nu va fi adevărat dacă tot ceea ce întâmplă în acest moment nu este inclus în el. Nu mă asculta exclusiv pe mine. Ascultă incluzând totul: totul este inclus – tu ești pur și simplu o oglindă tăcută reflectând tot ceea ce se întâmplă în jur. Nimic nu te distrage. În acele momente, în acele momente limpezi ca cristalul, iar și iar vei ajunge să auzi cel mai bun cântec. Altfel, auzi un lucru, pierzi altul, auzi din nou un lucru – un cuvânt aici, un cuvânt dincolo – apoi le legi între ele. Atunci orice rezultă nu este ceea ce am spus eu, este ce ai auzit tu.” Osho

”În timp ce mă asculți vorbind, nu-ți focaliza toată atenția pe mine; fii de asemenea conștient de cel care ascultă. Cineva este în exterior, cineva ascultă în interior. Între cei doi, trec cuvintele. Nu te pierde în vorbitor sau să devii atât de hipnotizat încât ascultătorul să fie complet uitat – pentru că cel care ascultă este important. Amintirea sa trebuie să fie acolo. Săgeata conștiinței trebuie să fie cu două vârfuri: unul care să arate spre vorbitor, celălalt spre ascultător. Conștiința ar trebui să se întindă în ambele direcții. Numai atunci, înțelegerea ta va fi foarte profundă. Dacă ascultătorul este adormit, ce poate vorbitorul comunica? Dar dacă ascultătorul este treaz, atunci chiar dacă vorbitorul rămâne tăcut, vei fi în stare să înțelegi tăcerea.” Osho

Etapa 3: Gibberish and Let-Go

Această etapă este descrisă ca meditație independentă aici.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.