Meditatia OSHO Nadabrahma

Here is the official description of the meditation, in English: OSHO Nadabrahma Meditation

Meditaţia Nadabrahma este o tehnică statică în care intonarea sunetelor şi miscarea mâinilor creează un echilibru interior, o armonie între minte şi corp. Este potrivită pentru orice perioadă a zilei, se practică pe stomacul gol şi este recomandat să rămâneți inactiv(ă) cel puţin 15 minute după aceea. Ochii rămân închiși pe toată durata meditației.

“În Nadabrahma aminteste-ţi asta: lasă corpul şi mintea să fuzioneze deplin, dar amintesţe-ţi să fii un martor. Îeşi afară din ele, încet, pe uşa din spate, fără luptă, fără efort.” Osho

Etapa 1: Mmm… – 30 de minute

Stai într-o postură relaxată, cu ochii închiși și buzele lipite. Începe să intonezi sunetul ”M” (humming, în lb. engleză), suficient de tare încât să fii auzit de ceilalți și să creezi o vibrație în tot corpul. Poți vizualiza un tub gol sau un vas gol, umplut doar de vibrațiile intonării. Va veni un moment când intonarea continuă de la sine și vei deveni ascultătorul. Nu este nici o respirație specială și poți modifica tonalitatea sau mișca corpul ușor și lent, dacă simți asta. 

Etapa 2: Centrare în Hara – 15 minute

Rămâi așezat. A doua etapă este împărțită în două secțiuni de câte șapte minute jumătate fiecare. În prima jumătate, miști mâinile, cu palmele îndreptate în sus, într-o mișcare circulară spre exterior. Pornind de la nivelul ombilicului, ambele mâini se mișcă înainte și apoi se despart pentru a face două cercuri mari, simetrice, la stânga și la dreapta. Mișcarea ar trebui să fie atât de lentă încât uneori va părea că nu există nici un fel de mișcare.

Simte că dai energie în exterior universului.

După șapte minute și jumătate, întorci mâinile cu palmele în jos și începi să le miști în direcția opusă. Acum mâinile se vor apropia una de alta în zona ombilicului, și se vor despărți de o parte și de alta a corpului. Simte că aduci energie în interior. Ca și în prima etapă, nu reprima orice mișcări fine, lente ale restului corpului. 

Etapa 3: Linişte – 15 minute

Stai așezat sau întinde-te, rămânând absolut tăcut și nemișcat. 

”Relaxează-te și fii martorul corpului – ca ceva separat de tine; al minții – ca ceva separat de tine. Singura ta identitate este starea de martor. Cuvântul sanscrit pentru starea de martor este Buddha.” Osho

Leave a Reply

Your email address will not be published.