Citiți prima parte a interviului, aici.
Î: După ce ai ascultat discursul audio cu Osho, te-ai dus în Poona. Cum te-ai simțit când l-ai văzut pe Bhagwan pentru prima oară? Ceva momente nostalgice?
R: Am avut o dorință profundă să-l văd pe Bhagwan. Citisem și-i ascultasem discursurile dar când m-am dus acolo pentru prima oară, am avut acest sentiment despre cum o să fie Bhagwan. În prima zi am rugat-o pe Mamtaji să se ducă și eu am rămas în urmă. A doua zi m-am dus. Osho vorbea și eu mă tot uitam la el, nu îmi aduc aminte ce spunea. M-am uitat la el vreo 45 de minute sau cam așa ceva. Apoi mi-am dat seama că ochii mei nu mai pot să privească la el, au început să se închidă și să mă doară. Apoi mi-am închis ochii. Prima mea întâlnire cu Bhagwan așa a fost și când am ajuns acolo am simțit imediat că asta este iubire.
Î: Ai simțit că iubirea se revărsa acolo?
R: Pentru mine, iubirea era un puzzle. S-a întâmplat să încep să iubesc o fată când eram mai tânăr și acea iubire nu a reușit. De aceea nu m-am căsătorit în următorii zece ani. Am spus, de ce să te căsătorești? Când am ajuns în Poona, am simțit imediat că aceasta este iubirea în deplinătatea ei. Și pentru prima oară am simțit că Poona este raiul pe pământ. Chiar și după ce am plecat în America, am plănuit să mă întorc și să mă stabilesc în Poona și să trăiesc acolo. Dar asta nu s-a materializat. Știi tot, cu Osho care s-a dus în America și s-a întors. Acum doresc să îmi dedic zilele care mi-au mai rămas din viața mea muncii sale din ambele locuri.
Î: Poți să ne spui ceva mai mult despre iubire, despre a te îndrăgosti de o fată și apoi a fi în prezența lui Osho?
R: Când studiam la facultate, fata asta a venit la mine o dată, s-a întâlnit cu membrii familiei mele și apoi a plecat, dar după ce a plecat vocea ei îmi tot răsuna în minte. Următoarele șapte zile, vocea ei îmi tot răsuna în minte. Oriunde eram și orice făceam, eram pierdut în ea. Îmi aduceam aminte de ea tot timpul. M-am gândit ce să fac și apoi m-am hotărât să fac ceva, altfel o să înnebunesc. Așa că m-am dus la căminul ei. Ea era studentă la medicină. M-am dus la camera ei și am găsit-o pe mama ei acolo. I-am spus că vreau să vorbesc cu fiica ei. A chemat-o pe fiica ei și i-am spus că ”vreau să mă căsătoresc cu tine.” Ea a spus că îl va întreba pe tatăl ei. Am plecat spunându-i că vreau un răspuns după ce îl întreabă pe tatăl ei. Așa că m-am dus din nou la cămin să obțin răspunsul, dar am aflat că este într-o operație. Așa cum mi s-a spus, m-am dus la sala de operații și am văzut o expresie ciudată pe fața ei. Așa că m-am dus direct la tatăl ei și l-am întrebat ce a hotărât. De fapt, ei sunt rude îndepărtate de ale noastre. El mi-a spus că ”sunteți copii să vă gândiți la astfel de lucruri” și ”să vă dedicați timpul studiului. Vom vorbi despre asta mai târziu.” I-am spus tatălui meu și el s-a înfuriat foarte tare pe mine și m-a dat jos din trenul în care călătoream. El mi-a spus că ”ne-ai umilit” și că ”de ce ai făcut asta, nu trebuia să faci asta.” A trebuit să cobor într-un loc unde trăise Kabir. De acolo m-am dus în satul nostru și apoi m-am întors în Lucknow și de la Lucknow la facultatea mea. M-am întors la facultate înainte ca vacanța să se termine. Deci nu m-am căsătorit pentru următorii 8-10 ani. Apoi oamenii au început să spună că ”ți-ai pierdut mințile” și ”dacă faci asta, cum se vor mai căsători fetele din familie.” Așa că am spus, ”Bine, când mă căsătoresc?”, și m-am căsătorit cu Mamtaji.
Î: Deci, după ce l-ai văzut pe Bhagwan ai realizat ce înseamnă iubirea.
R: Foarte adevărat. Doar acolo am ajuns să cunosc ce este iubirea. Lucrul după care tânjeam cu disperare, se revărsa acolo.
Î: Vrei să mai spui altceva?
R: Am vorbit deja mult despre mine, și vroiam să vorbesc despre Swamiji.
Î: Vrei să spui ceva despre experiența ta cu meditația?
R: Simt că meditația este singurul drum către atingerea adevărului ultim. Și doresc să răspândesc semințele meditației oriunde se poate prin centrele dhyan mandir sau poți să le spui institute de cercetare a meditației (dhyan, n.tr.), pentru a face ca meditația să fie mai simplă de înțeles pentru intelect.
Î: Ai venit în contact cu multe comunități, religii, maeștri. Ne-ai spus odată despre tehnici chinezești și tibetane de meditație. Ce diferență găsești între tehnicile de meditație Osho și altele?
R: După cum am citit, când Osho avea șapte ani, la moartea bunicului său din partea mamei, Osho a condus Phowa, o tehnică folosită de tibetani pentru a trimite sufletul celui plecat către un loc din care el să-și poată începe din nou călătoria sa alături de un Buddha sau un maestru iluminat. Osho a recitat acele imnuri la vremea aceea. Eu am avut impulsul de a învăța Phowa. Este o dnă din secta Vajrayana care are un ashram foarte mare. M-am dus la ashramul ei și am învățat toate tehnicile pe care oamenii din Tibet le urmează, de la oamenii de acolo. Această dnă e un bodhisattva și ea a făcut legământul că va face toate ființele iluminate și pentru asta va lua oricâte nașteri este nevoie. Nu am văzut niciodată o persoană mai cunoscătoare ca ea. Credeam că doar Madame Curie era cea mai cunoscătoare dnă, dar când am cunoscut-o pe această dnă am simțit că nu mai este nimeni ca ea pe pământ. Dedicarea și compasiunea ei nu este mai prejos decât a unui Buddha. Sunt în jur de o sută de călugări în ashramul ei. Fiecare dintre ei este dedicat aceleiași cauze și au acest centru în Tibet, unul în Arizona și al treilea în Australia. Cartea pe care o ai cu tine are imaginea acelei dne. Chiar și după ce am fost acolo și am învățat tehnicile lor, aș spune totuși că acei oameni sunt mai implicați în meditațiile active. Ei spun că deși medităm, nu este profunzime în aceste meditații așa cum experimentează cineva prin tehnicile de meditație Osho. Devenisem un grup intim și am vrut să prezint Meditația Dinamică a lui Osho și Meditația Kundalini, dar nu am putut s-o fac. Era un grup Zen chinezesc de aproape 30 de oameni. Am prezentat acestui grup [Meditația]Kundalini și Nadabrahma și au avut o experiență foarte bună. Odată s-a întâmplat, când făceam Meditația Dinamică, o fată a căzut în timpul etapei de stop și s-a lovit la buză și a început să sângereze. Le-am cerut să o ducă la spital, dar maestrul lor a spus să nu ne îngrijorăm, vom avea grijă de ea. Dar mai târziu au trebuit s-o ducă la spital. Eu nu am fost de partea lor, dacă ar fi fost dusă în acel moment la spital, s-ar fi făcut bine. Dar maestrul lor era un mare vindecător. Acest maestru a venit la centrul meu căutându-l pe Osho și a vrut să vadă fotografiile cu Osho și să-i asculte discursurile audio. Acolo, el mi-a spus să renunț la toate astea și să mă alătur lui în crearea unui centru. Când Osho a pornit ashramul său, 400 de discipoli trăiau cu el și orice se câștiga venea din discursurile sale audio, video și din cărți. Așa că am simțit că nu pot să plec acum. Dar maestrul chinez a înființat un centru și după părerea mea s-a dezvoltat în cel mai mare centru pentru poporul chinez. Mulți oameni sunt în acel centru. Toate cărțile Osho care au fost traduse în chineză au fost citite de el. El m-a invitat să conduc Meditația Dinamică și Kundalini. El a încetat să mai conducă Meditația Dinamică, dar alte meditații încă au loc acolo.
Î: Vrei să spui că alte grupuri și organizații religioase conduse de maeștri iluminați și cunoscători încă sunt prinse în treburi mundane?
R: Sunt foarte de acord cu tine.
Î: Vrei să spui, viziunea lui Osho și tehnicile sale sunt simple și directe?
R: Adevărat.
Î: Sunt mulți vindecători în lume cu care ai venit în contact. Și sunt unii dintre ei care împreună cu discipolii lor îl caută pe Osho, așa cum ai spus că un vindecător îl caută pe Osho.
R: Da, cei mai mulți dintre ei au citit despre tehnicile Osho și le folosesc. Ei spun același lucru în chineză și zic că este munca lor originală. Dar acest vindecător pe nume Mao, a venit din partea de mijloc a Chinei și este un om onest și de fiecare dată când ia ceva de la Osho, spune că a citit Osho. Nu am avut niciun contact înainte și prima noastră întâlnire a fost când el a venit cu 6-7 oameni. Când au văzut primul video cu Osho, ei au început cu toții să plângă. Ei aparțineau de Taiwan.
Î: Vorbeam de Swamiji ca discipol. Am venit în contact apropiat cu un alt discipol, și anume cu Ma Yoga Laxmi.
R: Doar datorită lui Ma Yoga Laxmi am venit în contact cu Swamiji. Doar ea a fost cea care mi-a zis din Poona să îl chem pe Swamiji. Când Ma Yoga Laxmi s-a dus în America, am mers cu tine până la New York șapte ore. A fost prima mea întâlnire cu Ma Yoga Laxmi și am ajuns acolo la zece seara. După ce am luat cina, am tot vorbit cu ea până la patru dimineața. Nimeni nu s-a simțit obosit sau somnoros în compania lui Ma Yoga Laxmi. Noi trei – tu, eu și Ma eram acolo. Apoi Ma a spus că trebuie să plecăm acum și am dus-o înapoi în New York. Ma era un exemplu ciudat de tărie. Chiar și pe timpul acelor zile de greutăți am găsit-o râzând și făcându-i și pe alții să râdă. Era o dnă ciudată în mijocul tuturor discipolilor lui Osho.
Î: Vreo similaritate între Swamiji și Ma Yoga Laxmi? Ai fost foarte inspirat de Ma Laxmi și îndrăgostit total. Cu Swamiji deasemenea ai trăit într-o iubire totală. Vreo asemănare?
R: Simt că ambii erau conectați prin meditație și prin Bhagwan. Ei erau conectați total și au împărtășit o legătură de iubire profundă.
Î: Energia lui Osho?
R: Da, amândoi au fost binecuvântați de revărsarea de energie a lui Osho.
Î: Ai avut o asociere îndelungată cu Ma Yoga Laxmi. După șapte ore de călătorie, ai stat în compania ei până la patru dimineața și ai dus-o din nou înapoi. De unde a venit acea energie?
R: Acea noapte era o noapte cu lună plină. Am condus în continuu și nu m-am simțit niciodată obosit. Apoi ți-am dat ție volanul. Cu Ma Yoga Laxmi s-a întâmplat că a venit și stat la noi. Într-o zi a spus că o durea stomacul. Mamtaji a dus-o la spital. La secția de urgențe, au descoperit că are cancer. Era o asemenea situație la vremea aceea că nu era nicio cale pentru ea să beneficieze de facilitățile medicale. Dar exista o facilitate, dacă te duceai la secția de urgențe, nu refuzau să te trateze. Ea a fost operată și operația a avut succces. În fiecare dimineață 20-30 de sannyasini veneau să o viziteze, cu buchete de flori la spital. Ma s-a făcut bine foarte repede și în ciuda faptului că avea cancer a ales să trăiască cu totalitate. Îmi amintesc deasemenea un incident când a fost arestată în New York, autoritățile i-au cerut să vorbească împotriva lui Bhagwan și au promis că o vor elibera și îi vor da viza.
Î: Sau împotriva Sheelei?
R: Da, dar Ma a spus, ”încercați din nou să îl răstigniți pe Christos. Este imposibil pentru noi să vorbim împotriva lui.” Mai târziu, câțiva prieteni au eliberat-o pe cauțiune, pentru 3-4000 de dolari. A fost arestată în New York înainte de a-l aresta pe Bhagwan. Bhagwan a menționat că ”oamenii ăștia au arestat unul din discipolii mei.”
Î: Acum Ma nu mai este în trup și Swamiji și-a părăsit și el trupul. Ai fost foarte inspirat de amândoi. Împreună cu inspirația lor și cu binecuvântările lui Osho, care este planul tău pentru viitor?
R: Cu mare dificultate am putut să ies din SUA de această dată. I-am spus lui Osho că ”dacă nu mă scoți de aici, atunci nu e nicio cale pentru mine să mă întorc.” Dar am obținut șansa să vin aici pentru 3-4 luni. Nu am crezut niciodată că aș putea veni. Obișnuiam să cred că ar trebui să plec în India să pornesc un centru acolo, dar mai întâi să stabilesc unul în SUA și apoi să plec în India. Și asta trebuie făcut. Apoi m-am gândit că fiul meu nu este asociat cu Osho. Deci după ce am ajuns aici, i-am cerut lui Swamiji să-i dea sannyas-ul fiului meu când vine aici. Swamiji a zis să las asta la alegerea lui. Ce rost are să dai sannyas celorlalți. Dar asta mi-a rămas agățat în minte. Când am ajuns în satul meu strămoșesc, unul din nepoții mei m-a abordat să-i dau sannyas. Eram uimit. Am crezut că vreau ca fiul meu să ia sannyas dar nepotul meu a ieșit în față să devină sannyasin. L-am luat cu mine în Nepal și Ma Jyoti i-a dat sannyasul. Nu cred în a planifica și a dobândi ci simt că oricare ar fi sentimentul trebuie făcut. Simt că prin gândurile și sentimentele mele El (Osho, n.tr.) face totul.
Î: El face lucrurile prin noi.
R: Eu sunt deja cu trupul, inima și sufletul. Aș vrea să înființez un centru acolo pentru că centrul care există e foarte mic.
Î: Vrei să înființezi un centru în Washington?
R: Totul este dorința lui.
Î: Va fi dorința sa, dar tu faci tot ce poți.
R: Da, eu fac tot ce pot cu inima și sufletul meu.
Î: Cu sentimentele tale și cu binecuvântările lui Osho, se va întâmpla. Mulțumesc Swamiji.
R: Mulțumesc foarte mult pentru că mi-ai ascultat povestea mea.
(Sursa web: http://www.oshoworld.com/onlinemag/march2004/htm/interview.asp)
Traducere și adaptare din limba engleză: Marius Lazăr
Atenţie: dacă doriţi să republicaţi (parțial sau integral) acest articol, vă rugăm să adăugaţi la finalul articolului:
”Articol preluat de aici: http://oshojoy.ro/interviu-cu-swami-yog-prabhat-despre-osho-si-unul-din-discipolii-sai-iluminati-ii/”