Citiți prima parte a articolului, aici.
Diferența este foarte mare! Diferența este: omul care și-a reprimat sexul va da în permanență semnale despre sexualitatea și obsesia sa. El va vorbi mereu împotriva ei, o va condamna. Nu va fi capabil niciodată să ierte pe cineva pentru că își exprimă sexualitatea. Doar CUVÂNTUL este de ajuns să îi declanșeze furia și ura. Dacă vede două persoane într-o dispoziție iubitoare, el își va ieși din pepeni.
Doar acum câteva zile, s-a întâmplat. Un Shankaracharya[1] a venit să mă vadă. Acum, acesta este ultimul loc în care să vină un Shankaracharya. El stătea cu un doctor în Puna, și doctorul este interesat de mine, și probabil l-a convins pe bietul bâtrânel – ”Vino.” Cumva, a reușit și l-a adus la poartă. Stătea în mașină. Doctorul se dusese la birou să aranjeze întâlnirea.
Când s-a întors, Shankaracharya era foarte furios. Și a spus: ”Du-mă departe de acest loc, imediat!”
Doctorul a spus: ”Ce s-a întâmplat?”
El a spus: ”Privește! Sannyasini – bărbați și femei – ținându-se de mâini! Eu NU POT să mai rămân aici nici un singur moment. Acesta nu este un loc sfânt! Asta e împotriva religiei și împotriva culturii!” Chiar s-a enervat foarte tare.
Doctorul mi-a scris o scrisoare: ”Nu l-am văzut niciodată atât de furios. Era într-o stare de furie, de furie criminală!”
Acum, de unde vine aceasta? De ce ar trebui să ne îngrijorăm dacă un bărbat și o femeie se țin de mână? Aceasta nu e treaba ta. Ei nu te forțează să faci nimic, ei doar își văd de drum. Nici măcar nu s-au uitat la tine. Ei nu sunt înfuriați din cauza ta. De ce să fii tu înfuriat din cauza lor?
Dar nu despre ei e vorba.
Sexualitatea reprimată este provocată. Văzând o femeie frumoasă care ține mâna cuiva, apare gelozia. Pentru a reprima acea gelozie, sexul începe să iasă la suprafață. Pentru a reprima sexul, trebuie să fii foarte, foarte furios. Numai prin furie poți reprima sexul.
Oamenii care reprimă sexul devin furioși. Ai observat? Ei devin iritați – lucruri mici îi irită. Ei nu sunt niciodată împăcați, sunt mereu într-o stare de furie. Ai văzut oamenii care au reprimat sexul? Ei devin agresivi, și încep să găsească moduri și mijloace pentru a-și exprima agresivitatea. Ei devin politicieni, devin orientați spre bani. Trebuie să găsească o ieșire din agresivitatea lor. Poate fi politica, pot fi banii, poate fi vreo altă ambiție, dar ei devin foarte agresivi.
Și ai cunoscut și tu asta – sau nu – că dacă vrei să câștigi bani va trebui să îți reprimi sexul? Dacă nu îți reprimi sexul nu vei avea destulă agresivitate rămasă ca să lupți pe piață, ca să concurezi cu ceilalți oameni. Dacă vrei să devii un mare politician va trebui să reprimi sexul; altfel, de unde vei lua energia asta stupidă de a fi politician? Trebuie să reprimi sexualitatea astfel încât energia să se acumuleze tot mai mult și mai mult în tine. Și negăsind nici o cale naturală, aceasta e dispusă să meargă pe orice cale, orice canalizare vrei să-i dai.
Un om care a reprimat sexul nu este neinteresat de sex – nu, absolut deloc. El este mai interesat decât omul obișnuit. Tot interesul său este concentrat acolo. El se teme în continuu de sex, de frumusețe, de corpuri, de visele sale. El nu poate dormi bine, el nu poate comunica bine pentru că totul îi amintește de sex.
Și nu este vorba că doar femeile…Dacă reprimi energia sexuală îndreptată spre femei suficient de mult timp, vei începe să devii homosexual. Chiar și bărbații îți vor aduce aminte de sex și de nimic altceva. Dacă cămilele îți pot aduce aminte de sex, atunci de ce nu și bărbații? Oamenii care reprimă sexul vor avea mari dificultăți, vor fi pervertiți. Bărbații îți vor aminti…totul, încet, încet va începe să aibe o tentă și o culoare sexuală. Fii atent la asta.
Știi că Alexandru cel Mare a fost un homosexual, Iulius Cezar a fost un homosexual? Și mulți alți mari regi și generali au fost homosexuali. Motivul? – luptând continuu, fiind mereu pe drumuri, luptând pe front, femeile nu sunt disponibile – și sexul începe să să transforme în homosexualitate. Soldații- oamenii din armată, din marină, din forțele aeriene începe să se transforme în homosexuali. Călugării, călugărițele încep să fie homosexuali sau lesbiene, deoarece călugărilor nu li se permite să aducă nici o femeie în mănăstire.
Acum există mănăstiri în Europa unde de o mie de ani nici măcar o femeie nu a intrat – nici măcar un bebeluș de șapte zile, nu. Ce se va întâmpla acum acolo? O mie de călugări într-o mănăstire…și odată ce intri în mănăstire nu ți se permite să mai ieși din ea; intri pentru totdeauna. Muntele Athos este o astfel de mănăstire. Intri odată, pentru totdeauna – e ca mormântul – apoi nu mai ieși niciodată de acolo.
Uneori oamenii ies și din morminte, dar nimeni nu iese afară de la Muntele Athos. Și nici o femeie nu a trecut vreodată pragul – nici măcar un bebeluș. Limita este de șapte zile – un bebeluș mai mare de șapte zile este periculos. Ce fel de oameni trăiesc acolo? Gândește-te doar la o fetiță care are opt zile…Acești oameni ar trebui să fie mari MAHATMAȘI – aceiași MAHATMAȘI de care vorbesc scripturile – la care vin fetișcanele și frumoasele APSARAS să îi distragă. Acum chiar și un copilaș de opt zile nu este lăsat acolo. Este împotriva codului mănăstirii.
Când acești o mie de oamenii trăiesc într-un ”club al băieților” sută la sută, natural că sexualitatea reprimată începe să se transforme în homosexualitate; călugărițele încep să se transforme în lesbiene. Asta se întâmplă. Așa a fost de secole. De aceea nu îmi place ca ashramul meu să fie mono-sexual – doar bărbați sau doar femei. Vreau ca bărbații și femeile să se amestece și să se întâlnească. Vreau ca acest loc să fie foarte natural, sănătos, întreg; doar atunci poți treci dincolo de sex, altfel nu.
Iar omul care a trecut dincolo de sex s-a eliberat de sex. A spune că el nu este interesat de sex este deasemenea greșit. Interesul său nu mai este personal. El nu are nici o implicare, este adevărat, dar el este interesat de totul – de flori, de păsări, de animale, de oameni; el este interesat de tot. Interesul său nu este personal. Nici o implicare a ființei sale, dar el este interesat de totul.
Dacă un astfel de om vede un cuplu privindu-se în ochi unul pe celălalt, el va fi fericit. El îi va mulțumi lui Dumnezeu că a văzut energia iubirii mișcându-se. El va BINECUVÂNTA acest cuplu! Va spune, ”Mergeți înainte. Aceasta este calea. Bucurați-vă de aceste momente.” El nu va arăta nici o obsesie față de un lucru sau altul. El nu va începe să se gândească la a poseda această femeie și nu va începe să să se gândească cum să scape de această situație, pentru că el nu are nici o teamă. El poate binecuvânta cuplul respectiv.
Se întâmplă în fiecare zi. Cuplurile vine la mine…Uneori sunt și indieni acolo. Ei devin foarte nedumeriți, pentru că indienii nu pot gândi că vreun înțelept va da vreun sfat și despre sex. Ei nu pot concepe așa ceva. Ei cred că un înțelept vorbește doar despre Dumnezeu, DOAR despre Dumnezeu. Când sfătuiesc oamenii despre problemele obișnuite ale vieții lor, indienii care nu au auzit nicuiodată ca Buddha să fi sfătuit pe cineva, sau Mahavira să fi sfătuit pe cineva chiar și despre problemele lor sexuale, se simt foarte neliniștiți, stânjeniți. Ei nu pot înțelege ce se întâmplă. Ei așteaptă de la mine doar sfaturi despre Dumnezeu, meditație și lucruri de acest gen. N-ar trebui să ajut un cuplu în problemele lor.
Dar cum va ajunge acest cuplu meditativ, dacă acest cuplu care este implicat, prins în mrejele sexualității, nu este ajutat să treacă dincolo de ea? Cum este posibil ca într-o zi ei să devină meditativi? Trebuie să iau toată viața lor, și mă interesează fiecare gen de problemă. Mă pierd complet în problemele lor, devin complet absorbit.
Uit întreaga lume când cineva stă în fața mea cu problema lui: acea problemă este toată lumea mea – oricare ar fi problema. Fie că este sexul, fie că sunt banii, fie că este mâncatul în exces, fie că este sănătatea trupului, meditația, Dumnezeu, rugăciunea, nu contează – oricare ar fi, persoana are o problemă care trebuie rezolvată, și eu trebuie să-mi aduc toată energia mea pentru a o rezolva. Eu sunt complet interesat de totul, pentru că nu mă tem de nimic. De ce să nu fiu interesat?
Da țineți minte, interesul are un înțeles total diferit. Eu sunt interesat de o floare, eu sunt interesat de frumusețe, eu sunt interesat de poezie, de muzică, de dans, sunt interesat de tot felul de posibilități. Și Dumnezeu deasemenea este interesat, attfel sexul ar fi dispărut demult. De ce ar continua sexul? Dacă MAHATMAȘII au dreptate, atunci Dumnezeu greșește.
George Grudjieff obișnuia să spună că așa-zișii voștri MAHATMAȘI sunt toți împotriva lui Dumnezeu, și așa-zisele voastre religii sunt toate împotriva lui Dumnezeu. Și el are dreptate, el are ceva foarte semnificativ de spus acolo. Ei sunt, pentru că Dumnezeu continuă să creeze lumea și Dumnezeu continuă să creeze lumea cu o asemenea varietate, cu o asemenea bogăție, în toate direcțiile și dimensiunile. Iar MAHATMAȘII sunt monotoni. Ei doar fac JAPA[2], repetă ”Ram, Ram, Ram”…repetă în continu…
– va urma –
[1] Conducătorul unei mănăstiri, în tradiția hindusă.
[2] JAPA: practică meditativă ce implică repetarea unei mantre sau numele unei puteri divine.
Osho, I say Unto to You, Volume 2 (Eu însă vă zic vouă)
Copyright© OSHO International Foundation
Copyright, pentru versiunea în limba română: Osho Joy Meditation Center
Traducere din limba engleză: Marius Lazăr
Atenţie: dacă doriţi să republicaţi (parțial sau integral) acest articol, vă rugăm să adăugaţi la finalul articolului:
”Articol preluat de aici: http://oshojoy.ro/osho-despre-reprimarea-sexuala-si-eliberarea-de-sex-ii/”
[…] Citiți prima parte a articolului, aici, și partea a doua, aici. […]