• Osho, cateva perspective despre gibberish, non-minte si tăcere….

    Posted on August 9, 2014 by in Meditatii active

    Rahatul din capul nostru…

    Înainte ca Nivedano să dea semnalul de tobă pentru voi, să o luați complet razna, trebuie să înțelegeți sensul aruncării gibberish-ului care este în mintea voastră, în continuă mișcare…Nici măcar nu ești conștient de el.  Când începi să îl arunci afară, devii conștient, ”Doamnne, tot rahatul ăsta îl port în capul meu!”

    Și acesta este cel mai bun loc în care s-o faci, pentru că toți ceilalți sunt implicați în a-și arunca propriul rahat. Nimeni nu te ascultă. Nu vei avea șansa asta nicăieri altundeva în lume, așa că poți fi absolut liniștit în a te expune. Doar nu sta tăcut, pentru că oricine stă tăcut – tot acest gibberish care vine de la toți ceilalți va intra în capul lui! Eu vă fac atenți, este un avertisment: nu fiți proști și nu stați tăcuți. Învingeți-i pe toți cei din jurul vostru. E pur și simplu o șansă extraordinară!

    Nivedano, dă prima bătaie de tobă, și toată lumea s-o ia razna, aruncându-și gibberishul….

    Osho,  Zen: The Solitary Bird, Cuckoo of the Forest, Chapter 6  (Zen: pasărea solitară, cucul pădurii, capitolul 6)

    Sursa foto: http://zendrawing.com

    A-ți arunca toată nebunia afară

    Acum, primul pas al meditației este să-ți arunci toată nebunia afară. Este o metodă simplă, dacă nu ești un laș – vreau să spun dacă nu ești un gentleman. Înseamnă pur și simplu gibberish. Vorbește orice limbă pe care nu o cunoști, sau scoate sunete, dar nu sta acolo precum un Buddha; acea etapă vine mai tărziu.

    Osho,  Zen: The Quantum Leap From Mind to No-Mind, Chapter 1 (Zen- Saltul cuantic de la minte la Non-minte, cap.1)

    Pune toată energia ta

    Ține minte, primul pas al meditației este gibberish-ul. Și gibberish înseamnă pur și simplu să-ți arunci afară nebunia, care este deja acolo în minte, adunată de secole. Pe măsură ce o arunci, vei descoperi că devii mai ușor, devii mai viu, doar în două minute.

    Vei fi surprins că atunci când Nivedano dă a doua bătaie de tobă, pentru a intra în tăcere, intri într-o tăcere profundă cum nu ai avut niciodată până acum. Doar acele două minute au curățat drumul.

    De fapt, în acele două minute, dacă îți pui toată energia…cu cât pui mai multă energie în asta, cu atât mai profundă va fi tăcerea de după. Așa că nu fi parțial, nu fi din clasa de mijloc. Fii pur și simplu un nebun de primă clasă!

    Cu femeile nu se pune problema, ele bat fiecare bărbat în fiecare zi.

    Osho,  Zen: The Solitary Bird, Cuckoo of the Forest, Chapter 12 (Zen: pasărea solitară, cucul pădurii, cap.12)

    Nu te reține

    Chestiunea e că dacă mintea ta e tăcută atunci chiar și ochii tăi fizici încetează să se miște. Poți să încerci asta ca un experiment. Acesta e modul în care psihanaliștii își dau seama dacă o persoană care doarme visează sau nu. Și acum sunt multe cercetări care au loc despre vise și somnul fără vise. Au dat complet peste cap vechile idei. Vechile idei spuneau că sunt câteva vise pe ici pe colo, cele mai multe dimineața devreme, când urmează să te trezești; altfel, dormi  buștean.

    Cercetarea modernă spune că visezi 6 ore din 8. Dacă dormi 8 ore, atunci timp de 6 ore visezi. Acele 2 ore de somn fără vise nu sunt nici ele continue, ca un bloc, ci sunt rupte de ici, de colo – 10 minute aici, 15 minute dincolo. Dar această proporție nu fusese menționată niciodată în lume, până acum.

    Și a doua descoperire revoluționară care a rezultat de aici este că atunci când urmărești pe cineva dormind, poți să-ți dai seama ce tip de somn are doar uitându-te la ochii săi. Ei sunt închiși, dar dacă visează, atunci poți să vezi pe sub ploape, cum ochii se mișcă. Acea mișcare este foarte clară. Este exact ca atunci când citești, trebuie să-ți miști ochii; când vezi un film, trebuie să-ți miști ochii. Visatul este un fel de film care rulează pe ecranul minții tale, iar ochii trebuie să se miște odată cu el.

    Înțelepciunea tradițională era că dacă nu visezi prea mult, acesta e un semn de sănătate. Cercetătorii moderni au descoperit exact opusul – desigur că această cercetare este făcută pe oameni obișnuiți, nu pe cei care meditează, altfel rezultatele ar fi diferite. Ei au descoperit că visarea este un mod de a arunca tot praful pe care oamenii l-au adunat pe parcursul zilei.

    Dacă nu visează, ei vor înnebuni, pentru că în fiecare zi praful va continua să se adune. În curând ei vor fi înconjurați de praf, de straturi dense de gânduri, experiențe incomplete, tot soiul de gunoaie,și nu vor fi capabili să descopere calea de ieșire și să se întoarcă acasă. În fiecare zi, la fel cum faci o baie sau te speli pe dinți, mintea ta încearcă automat să arunce tot praful pe care l-a adunat pe timpul zilei. Pentru asta e nevoie de 6 ore, deci omul sănătos visează 6 ore și doarme 2 ore.

    Asta aduce multe implicații. Cercetătorii au experimentat cu câțiva oameni într-un laborator, și câțiva oameni într-un alt laborator… Într-un laborator ei încearcă să deranjeze oamenii de fiecare dată când încep să viseze. De fiecare dată când văd că ochii lor se mișcă, îi trezesc. În celălalt laborator, ei îi trezesc de fiecare datâ când ochii nu li se mișcă. Într-un laborator le tulbură somnul, în celălalt le tulbură visele. Și rezultatul bizar este că oamenii al căror somn este tulburat și cei ale căror vise sunt permise, se trezesc profund reîmprospătați fără nici o problemă. Iar oamenii ale căror vise sunt tulburate și al căror somn este permis, se trezesc complet obosiți, amețiți. Se pare că visele sunt mai semnificative ca somnul. Dar această cercetare se limitează doar la ne-meditatori.

    Un meditator aruncă el însuși tot praful, el nu așteaptă somnul biologic ca să-l arunce. Îl aruncă în mod conștient și cu deplină luciditate. Atunci somnul său devine o tăcere profundă și de asemenea o luciditate profundă. Această luciditate a fost numită al treilea ochi, dar al treilea ochi este doar un simbol.

    Ce facem aici în fiecare zi în meditație… în două minute arunci încărcătura de aproape 6 ore. Este o problemă de totalitate. Nu te reține, nu te gândi la ce vor gândi oamenii despre tine. Aici nu este nimeni care măcar să te asculte. Fiecare este atât de implicat cu el însuși și toată lumea concurează cu toată lumea! Această aruncare a gibberish-ului îți va reduce visele, și dacă ai fi adus pentru examinarea somnului tău, rezultatele ar fi diferite. Visele tale ar fi mult mai puține iar somnul tău ar fi mult mai lung.

    Și un nou factor va fi răsărit în tine: o linie fină de conștiență, care pe măsură ce continui să crești în meditație devine tot mai mare și mai mare. Vine un moment în acel foc al conștienței tale în care toate visele tale ard, și doar somnul rămâne. Corpul doarme, este obosit – are nevoie de odihnă. Dar conștiința ta nu obosește niciodată. Arde cu strălucire, zi și noapte.

    Osho, Zen: The Solitary Bird, Cuckoo of the Forest, Chapter 14 (Zen: pasărea solitară, cucul pădurii, cap.14)

    Non-mintea înseamnă inteligență

    Chiar azi am primit un sondaj științific care a uimit oamenii de știință – va uimi pe toată lumea. Acest sondaj a fost făcut pe studenți, pentru a le verifica inteligența. În timpul testului erau mașini care detectau activitatea care avea loc în creier. Concluzia care a nedumerit a fost că, cu cât apărea mai puțină activitate, cu atât era mai multă inteligență. Asta era absolut împotriva ideii tradiționale cum că o minte mai activă trebuie să fie mai inteligentă.

    Aceasta a fost superstiția până acum, chiar și în viziunea științei. Dar acest sondaj confirmă ceva pe care misticul l-a spus dintotdeauna: non-mintea înseamnă inteligență. Privind la sondaj poți vedea două lucruri: mai puțină activitate, mai multă inteligență. Concluzia naturală va fi că nici o activitate înseamnă inteligență absolută. Dar chiar și oamenii de știință care au făcut sondajul nu au concluzionat astfel.

    Non-mintea înseamnă inteligență; mintea înseamnă gibberish, nu inteligență. Și când vă cer să faceți giberish, vă cer pur și simplu să aruncați afară mintea și toată activitatea sa, pentru ca voi să rămâneți în spate, puri, curați, transparenți, sensibili.

    Un alt raport pe care l-am primit este la un institut din America. Institutul instruiește actori pentru filme. Regizorul trebuie că mi-a citit cărțile, pentru că el forțează fiecare student din institut să facă Meditația Dinamică, Meditația Kundalini și gibberish-ul. Și chiar și acei oameni care veniseră doar ca să învețe arta actoriei, au simțit, în mod ciudat, o extraordinară deschidere prin gibberish-  o tăcere din necunoscut, coborând și copleșindu-i.

    Osho,  This, This, A Thousand Times This: The Very Essence of Zen, Chapter 6 (Asta, asta, de o mie de ori asta: însăși esența Zen-ului, cap 6)

    Să fii în afara minții înseamnă să fii în ființa ta

    Este însăși esența Zen-ului, atunci când vă spun despre meditația noastră: nu întrebați de ce trebuie să intrăm în gibberish. Trebuie să intrați în gibberish pentru că trebuie să ieșiți din el. Mințile voastre sunt pline de gibberish și nimic mai mult. Spune orice ai dorit vreodată să spui și nu ai putut din cauza civilizației, educației, culturii, societății. Aici, nimeni nu ascultă: fiecare este angajat în treaba sa.

    Doar câțiva idioți poate că urmăresc ce se întâmplă. În loc să participe, ei observă un lucru fenomenal. Dar ei nu vor cunoaște gustul, atunci când – la fel cum după toată această ploaie, o răcoare vine la tine – după gibberish, o tăcere îți pătrunde ființa. Gibberish înseamnă pur și simplu a-ți arunca tot gunoiul afară. Este dificil să o faci oriunde altundeva, pentru că te vei întreba ce vor crede oamenii. Acesta este locul în care nimeni nu se gândește la tine. Este treaba ta ce spui, ce faci, râs sau plâns sau vorbit chineza fără s-o cunoști…și gesticulând. Nimeni nu are timp. Este atât de scurtă încât fiecare trebuie să-și facă mai întâi treaba lui.

    Când ești în gibberish, ești singur;  fiecare este singur, văzându-și de treaba lui. Nu te amesteci și nu întrebi pe nimeni: ”Ce faci? Ce spui? În ce limbă?” Nici o limbă, nici o raționalitate…toată lumea încearcă să-și arunce afară nebunia. Toată lumea încearcă să iasă afară din minte, afară din întrebarea ”de ce?”

    Și odată ce ești afară din minte, ești în interior.

    A fi în minte înseamnă să fii în afara ta.

    A fi în afara minții înseamnă să fii în propria ta ființă.

    Osho,  Zen: The Quantum Leap From Mind to No-Mind, Chapter 2  (Zen: Saltul cuantic de la minte la Non-minte, cap.2)

    Sursă web: http://meditation-zen7.blogspot.ro/2013/01/osho-insights-on-gibberish-and-no-mind.html

    Copyright© OSHO International Foundation

    Copyright, pentru versiunea în limba română: Osho Joy Meditation Center

    Traducere din limba engleză: Marius Lazăr

    Atenţie: dacă doriţi să republicaţi (parțial sau integral) acest articol, vă rugăm să adăugaţi la finalul articolului:

    ”Articol preluat de aici: http://oshojoy.ro/osho-cateva-perspective-despre-gibberish-non-minte-si-tacere/

    Comenteaza cu profilul de Facebook :

    Post Tagged with , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.