• Osho, despre reprimare sexuală si eliberarea de sex…(I)

    Posted on October 9, 2014 by in Evolutie Spirituala, Sex

    Întrebare: Care este diferența dintre o mare reprimare sexuală și eliberarea de sex? La suprafață, ambele nu sunt interesate de sex. Cum iese sexul reprimat la suprafață?

    Osho: Mai întâi, sexul reprimat are un interes mai mare decât cel exprimat poate avea vreodată. Interesul nu este direct – este indirect, este ocolit, este viclean, interesul e acolo, e foarte prezent acolo. Dacă viața ta sexuală este normală, nereprimată, neinhibată, interesul nu poate fi foarte mare, pentru că vei avea un fel de satisfacție, de mulțuumire.

    Este ca atunci când ți-ai luat porția de mâncare…uiți de mâncare. Dar dacă postești, atunci te gândești în continuu la mâncare. Postește o zi și apoi du-te la la piață, și vei vedea numai hoteluri, restaurante, magazine alimentare, și vei simți numai miros de mâncare venind din toate părțile. Și ai mai fost în acest loc de atâtea ori. Nu s-a întâmplat niciodată așa.

    Reprimarea nu te poate elibera de interes. Persoana reprimată devine mai interesată decât oricine altcineva de sex. Poate că arată antagonism, e posibil, dar antagonismul este interes. De aceea așa zisele voastre scripturi religioase sunt pline de antagonism față de sex, de condamnare. Așa-zișii voștri MAHATMA blestemă în continuu sexul. Asta arată pur și simplu interesul lor, nimic altceva. Ei sunt încă bântuiți de el. Poate că stau în peșterile lor din Himalaya, dar ei condamnă sexul. De ce?

    Acesta e adânc în interiorul lor, în însăși rădăcinile lor, ei luptă cu el. Condamnarea lor este un mod de a lupta cu el: îl condamnă pentru a putea rămâne deasupra lui. Dacă nu îl condamni nici măcar pentru o singură zi, ei încep să se teamă că ceea este real în interior ar putea ieși la suprafață, i-ar putea da la o parte, cu tot cu controlul și sfințenia și sanctitatea lor.

    Și cu cât reprimi mai mult, cu atât se acumulează mai mult. Devine din ce în ce mai puternic.

    Sursa foto: http://www.freeimages.com/

    Sursa foto: http://www.freeimages.com/

    Deci primul lucru de înțeles este că e imposibil pentru o persoană reprimată să nu arate interes. Ea va arăta DEZ-interes – dar acesta este un interes întors cu susul în jos. Iar dacă urmărești, îl vei vedea venind de peste tot. O viață sexuală normală are parte de sex într-un mod normal. Uneori pune stăpânire pe tine, și este frumos să fii posedat de el, pentru că a fi posedat de orice energie a vieții înseamnă să fii posedat de Dumnezeu.

    Acesta este singurul mod natural pentru oamenii obișnuiți care nu încearcă să atingă vreo conștiință mai înaltă, care nu se îndeletnicesc cu meditația; acesta este singurul mod de a avea un gust al meditației.

    Când sexul te posedează, Dumnezeu te posedează – pe treapta cea mai de jos, desigur. SAMADHI este treapta cea mai de sus a posedării de către Dumnezeu, iar sexul este treapta cea mai de jos a posedării de către Dumnezeu. Dar în ambele cazuri, ești posedat de Dumnezeu. În sex, Dumnezeu trebuie să funcționeze prin corpul tău, în SAMADHI El funcționează chiar prin sufletul tău. În muzică, în artă, în poezie, în dans, El funcționează prin mintea ta. Dar de fiecare dată când ești într-o stare de abandon (let-go, în lb.engleză), de fiecare dată când tu nu ești…

    Și aceasta este bucuria sexului, pentru că tu dispari pentru un moment. Acel moment e foarte mic, dar impactul său e imens. Pentru un singur moment nu mai ești egoul, nu gândești în termeni de ”Eu”, pentru un moment te dizolvi în unitatea întregului, devii una cu întregul, vibrezi cu întregul. Nu mai ești un individ, nu mai ești limitat la corpul tău. Nu cunoști limitările, pentru o clipă ești nelimitat, infinit.

    Acesta este înțelesul orgasmului sexual – că energia ta înghețată se topește, devine una cu acest univers, cu copacii și cu stelele și cu femeia și cu bărbatul și cu pietrele – pentru un singur moment, desigur. Dar în ACEL moment, ai un fel de conștiință care este religioasă, care este sfântă (holy, în engleză, n.tr.), pentru că vine de la întreg (whole).

    Atracția pentru sex este atracția pentru Dumnezeu. Atracția pentru sex este atracția de a te abandona. Nu este nimic în neregulă cu ea; este începutul căutării lui Dumnezeu. Și bineînțeles că începutul poate începe unde ești. Tu EȘTI în corp. Deci doar în corp poate începe căutarea. Nu ar trebui să rămână acolo, e adevărat, dar nu poate începe de nicăieri altundeva. Trebuie să mergi treaptă cu treaptă, pas cu pas. Cu cât mergi mai sus, cu atât mai lipsite de sens pare cele de jos. Nu că ai fi împotriva lor, dar pentru că câștigi extazuri mai înalte – cui îi mai pasă de partea de jos?

    Omul care este împotriva sexului este mai jos de sex. El a căzut sub sex, el este obsedat de sex. Toate cele 24 de ore ale sale vor fi pline de gânduri sexuale, fantezii. Și poți observa. El își va arăta fanteziile sale, reprimările sale peste tot. Îl poți vedea mergând pe drum – el nu va putea să meagă natural. Trece o femeie frumoasă, ce faci atunci dacă porți cu tine o mare reprimare? Tremurul apare în el. El începe să se uite în cealaltă parte, sau fuge pe o străduță pentru a o evita. El nu se poate uita la femeie. Uitându-se, el arată unde este interesul său. Dar neuitându-se, el arată deasemenea unde e interesul său.

    Omul care este deasupra sexului, omul care s-a eliberat de sex, nu evită nimic. El nu are nici un antagonism față de sex. El va avea compasiune pentru toți cei care sunt încă în lumea sexului. Iar omul care a trecut dincolo de sex se va uita la femeia frumoasă, și femeia frumoasă nu îi va aminti de sex ci de Dumnezeu – pentru că totul îi amintește de Dumnezeu. O floare frumoasă îi amintește de Dumnezeu, o față frumoasă în amintește de Dumnezeu. De fapt, totul îi amintește de Dumnezeu.

    Un om s-a dus la psihiatrul său și psihiatrul încerca să-și dea seama care era problema lui.

    Și psihiatrii, psihologii, psihanaliștii au descoperit un fapt important despre umanitate: că din o sută de probleme, nouăzeci și nouă sunt legate de sex. Nu din cauza sexului, ci din cauza condiționării tale religioase vizavi de sex.

    Deci doctorul încerca să descopere de unde venea problema. L-a întrebat pe om, ”Când vezi un copac, de ce îți aduce aminte?”

    Iar omul a spus, ”De sex”.

    Copacul? De sex? Pentru a fi mai sigur, doctorul a întrebat, ”Și când vezi stelele, de ce îți aduc ele aminte?”

    Iar omul a spus, ”De sex, bineînțeles.”

    Iar doctorul, pentru a fi încă și mai sigur, a întrebat; ”Când vezi o cămilă mergând, de ce îți aduce aminte asta?”

    Și omul a spus, ”De sex.”

    Și doctorul a spus, ”O cămilă? –îți amintește de sex?”

    Iar bărbatul a spus, ”Da, totul îmi amintește de sex…nu are legătură cu cămila sau cu copacul sau cu elefantul sau cu câinele…TOTUL îmi aduce aminte de sex!”

    Dacă ești obsedat, reprimat, totul îți va aduce aminte de sex – TOTUL, pentru că porți cu tine așa o povară, vei continua să proiectezi. Nu este nevoie să fie acolo o femeie reală, doar o SARI (o haină feminină tradițională orientală, n.tr.), atârnând, e de ajuns. Nu este nevoie să fie acolo o femeie reală, doar un sannyasin de-al meu cu părul lung, în trecere…și tu să-l vezi din spate…cu acele plete lungi….și e acolo.

    Sursa foto: http://all-free-download.com

    Sursa foto: http://all-free-download.com

    Nu poți să treci dincolo de sex reprimându-l. Calea de a trece dincolo de el e prin el. Calea de a trece dincolo de el este prin înțelegere.

    Am auzit…mai mulți bărbați care fuseseră implicați într-un accident serios de mașină au fost aduși la spital pe targă și morții au fost separați de vii. Unul dintre cei despre care se credea că e mort, fusese însoțit de nevasta sa, care era interesată în principal de banii de asigurare pe care moartea lui i-ar fi adus.

    Cum a ajuns acolo, s-a apropiat de unul din doctorii necăjiți care aveau grijă de urgențe, și arătând spre soțul ei care era pe targa lui, a spus, ”E mort, nu-i așa, doctore?”

    ”Mă tem că da, dnă”, spuse doctorul, presupunând imprudent că judecata brancardierilor despre cine e mort și cine nu fusese corectă.

    În acel moment, presupusul soț mort al femeii, care era de fapt viu și auzise conversația, s-a ridicat brusc de pe targă și a spus, ”Nu sunt mort, dle doctor!”

    ”Stai jos”, îl pocni nevastă-sa. ”Doctorul știe!”

    Acum, interesul este în banii de asigurare. Se vede; nu poți să te ascunzi. Se va vedea într-un fel sau altul. Va ieși din tine.

    Poate că ai citit despre marii RISHIS și MAHATMAȘI care-și fac meditațiile în pădure. Și apoi APSARAS, fete frumoase din rai, vin să-i distragă. Dar de ce ar fi interesate aceste femei frumoase să-i distragă pe acești bieți oameni, care nu fac nici un rău nimănui? Ei doar stau sub copacii lor, își fac JAPA[i] lor, meditația lor. De ce ar fi cineva interesat în a-i distrage?

    Scripturile indiene sunt pline de astfel de povestiri. Dar nimeni nu întreabă, ”De ce, de la bun început…?” De ce ar avea Dumnezeu un portofoliu, un departament special pentru a-i distrage pe acești oameni săraci, care postesc și meditează? Dar ele vin. Și acele femei frumoase dansează în jurul lor goale, și îi îmbrățișează pe MAHATMAȘI, și încearcă să-i distragă de la meditațiile lor. Aceste femei nu vin din rai. Raiul nu are nici un interes.

    Raiul ar trebui să să se bucure că un alt om ajunge mai sus, ajunge în rai. Acesta nu e foarte populat. Raiul este foarte neaglomerat, aproape un deșert, pentru că oamenii se duc în iad. Dumnezeu ar trebui să se bucure, îngerii ar trebui să danseze și să cânte că un nou oaspete vine. Ar trebuie să fie o veselie în rai. De ce să trimită ei femei frumoase ca să distragă? Și de la bun început, unde vor găsi femeile frumoase? Ele se duc toate în iad. Ce să facă cu femeile frumoase în rai? Dar ele vin. Ele nu vin din rai, ele vin din sexualitatea reprimată inconștientă.

    Dacă postești, dacă îți torturezi corpul, dacă continui să-ți reprimi dorințele naturale, vine un moment în care ești atât de plin de asta încât fantezia pare aproape reală. Atunci nu mai poți să faci distincția dintre fantezie și realitate. Atunci imaginația pare obiectivă. Ești într-un fel de halucinație. Acestea sunt halucinații.

    Nu. Întrebi: ”CARE ESTE DIFERENȚA DINTRE O MARE REPRIMARE SEXUALĂ ȘI ELIBERAREA DE SEX?

    – va urma –

    Osho, I say Unto to You, Volume  2 (Eu însă vă zic vouă)

    Copyright© OSHO International Foundation

    Copyright, pentru versiunea în limba română: Osho Joy Meditation Center

    Traducere din limba engleză: Marius Lazăr

    Atenţie: dacă doriţi să republicaţi (parțial sau integral) acest articol, vă rugăm să adăugaţi la finalul articolului:

    ”Articol preluat de aici: http://oshojoy.ro/osho-despre-reprimare-sexuala-si-eliberarea-de-sex-i/”

    [i] JAPA: practică meditativă ce implică repetarea unei mantre sau numele unei puteri divine.

    Comenteaza cu profilul de Facebook :

    Post Tagged with , , , ,

2 Responsesso far.

Leave a Reply

Your email address will not be published.