• Osho, despre tipare de respiratie si tipare mentale/emotionale (I)

    Posted on March 23, 2012 by in Meditatia dinamica, Meditatii active, Respiratie

    Osho-on-Gurdjieff-BookGurdjieff, misticul rus, a scris în cartea sa, ”Întâlnirii cu oameni remarcabili”, că dervișii l-au avertizat împotriva a tot felul de exerciții de respirație, pentru că orice schimbare în sistemul natural de respirație aduce dezordine în viață, cu efecte dezastruoase. Care este comentariul tău?

    Este ceva adevăr în ce spune el despre pranayama și alte exerciții de respirație. Nu ar trebui să ne amestecăm în modul în care respirăm, în modul în care mergem, stăm sau ne așezăm, pentru că imediat ce punem obstacole în calea lor, încep să aibe loc schimbări. Așa că dacă vrei să rămâi așa cum ești, atunci este potrivit să nu te amesteci în respirația ta.

    Însă dacă trebuie să ajungi undeva – dacă vrei să produci o schimbare, o transformare în viața ta – atunci va trebui să îți asumi riscul.

    Riscul este: dacă produci o schimbare în tiparul tău de respirație, îți va schimba tot stilul de viață. Dacă ești satisfăcut să fii așa cum ești, dacă crezi că e în regulă așa cum ești, atunci nu trebuie să faci nimic. Însă dacă simți că așa cum ești nu e de ajuns, atunci va trebui să faci o schimbare.

    Atunci o schimbare în respirația noastră devine importantă pentru noi, cea mai importantă. Și imediat ce faci o schimbare în modul tău de a respira, multe lucruri în tine vor începe să se destrame, și multe alte lucruri vor începe să se adune. Acum, după mii de experimente, s-a descoperit ce anume va pleca de la tine și ce anume se va aduna și ți se va adăuga ție. Acum este ca și stabilit – o veritabilă știință.

    Câteva lucruri sunt cunoscute tuturor dintre noi, din experiența noastră de zi cu zi. De exemplu, când ești furios, respirația ta trece printr-o schimbare; nu mai rămâne aceeași. Și respirația se schimbă chiar și dacă te simți tăcut și liniștit; nu va mai fi cea care era. Și dacă știi cum respiri într-o stare de tăcere, atunci poți crea acea stare reglându-ți respirația în așa fel încât să corespundă cu tăcerea.

    Mintea și respirația sunt interconectate.

    De aceea, disciplina respirației are o mare importanță. O schimbare în respirație are ca efect o schimbare corespunzătoare în mintea ta. Și nu este nici pericol la mijloc, când a fost stabilit – și stabilit foarte științific – cum se comportă mintea în diferite stări ale respirației. Exista pericol, bineînțeles, în etapele inițiale ale experimentului. De fapt, pericolul este acolo chiar și acum, în etapele experimentale ale fiecărei căutări aventuroase din viață. Dar când experimentul reușește, se transformă într-o lege științifică.

    De exemplu, este imposibil pentru un om să fie furios dacă își menține respirația regulată și calmă. Furia și respirația calmă nu pot merge împreună în același timp. Contrariul este deasemenea posibil. Dacă începi să respiri așa cum respiri în furie, vei descoperi în scurt timp cum apare furia în mintea ta.

    Pranayama, sau disciplina respirației, a descoperit multe metode pentru transformarea minții tale.

    (SFARSITUL PRIMEI PARTI)

    Osho: “In Search of the Miraculous” (În căutarea miraculosului)

    (Sursa: text preluat, tradus si adaptat de aici: http://www.activemeditation.com/ActiveMeditations/DynamicStage1/Chaos.html )

    Traducere: Marius Lazăr

    Copyright, versiunea în limba română: Osho Joy

    Cititi si partea a doua, aici: http://oshojoy.ro/tipare-de-respiratie-si-tipare-mentaleemotionale-ii/

    Comenteaza cu profilul de Facebook :

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.